Cyfryzacja pozwala generalnym wykonawcom zaoszczędzić 20 godzin czasu tygodniowo

Średniej wielkości generalny wykonawca, firma budowlana Otto Mühlherr Baugesellschaft mbH z Küps-Tüschnitz w Górnej Frankonii, przywiązuje dużą wagę do cyfryzacji. Zawsze jednak koncentruje się na ludziach. Partner zarządzający Peter Heinz nie chce po prostu narzucać pracownikom oprogramowania, ale raczej przekonać ich o jego zaletach. Kierując się tą zasadą, generalny wykonawca wprowadził różne funkcje 123onsite.

Cyfryzacja w firmach budowlanych może rozpocząć się na bardzo różne sposoby. W wielu przypadkach zaczyna się od funkcja i jest stopniowo rozszerzana.

 

Podobnie było w przypadku generalnego wykonawcy Otto Mühlherr. Kierownictwo szybko dostrzegło korzyści płynące z kompleksowego oprogramowania do zarządzania budową. Bez konieczności przełączania się między aplikacjami, następujące zadania są teraz wykonywane w 123onsite:

1

ewidencja czasu pracy

2

Dokumentacja placu budowy

3

Umiejętności (dane osobowe)

4

Rekompensata za czas podróży

Cyfrowa strona ewidencja czasu pracy zamiast kart czasu pracy

 

W 2018 r. ewidencja czasu pracy wprowadziła aplikację 123onsite. Celem było zrezygnowanie z ręcznie wypełnianych kart czasu pracy, aby mieć dostęp do czasu pracy na czas w celu rozliczenia listy płac i obliczeń końcowych bez przerwy w mediach. System został najpierw przedstawiony młodszym, obeznanym z IT brygadzistom, aby mogli zapewnić swoim kolegom optymalne wsparcie w korzystaniu z niego. Po około roku wszyscy pracownicy przemysłowi zostali wyposażeni w smartfony i aplikację 123onsite. Podczas procesu wdrażania, użyteczność była stale optymalizowana.

123erfasst: Baustellen-Apps für digitale Lösungen |

Dokumentacja postępów na placu budowy

 

Ponieważ dokładna dokumentacja procesu budowy staje się coraz ważniejsza, brygadziści dokumentują postępy na placu budowy za pomocą zdjęć w systemie i łączą je z raportem z placu budowy i aktualnym raportem pogodowym. Ma to tę zaletę, że zdjęcia i raporty z placu budowy są przechowywane na serwerze i można uzyskać do nich dostęp w dowolnym momencie bez konieczności ich wyszukiwania. W przypadku uszkodzenia, firma może również udokumentować prawidłową pracę klientowi, ekspertowi lub organowi kontrolnemu za naciśnięciem jednego przycisku.

Aktualnie wyświetlana jest treść zastępcza z Domyślne. Aby uzyskać dostęp do rzeczywistej treści, kliknij poniższy przycisk. Pamiętaj, że spowoduje to udostępnienie danych zewnętrznym operatorom.

Więcej informacji

Otto Mühlherr nadal miał własny system wydatków, gdy został wprowadzony, ponieważ kierowcy otrzymywali dodatkowe wynagrodzenie na przykład w zależności od promienia kilometra, więc można to było zmapować w rozwiązaniu dla placu budowy. Peter Heinz komentuje: „Od 2023 r. branża budowlana ma rekompensatę za czas podróży na podstawie odległości. Teraz używamy do tego celu zintegrowanej aplikacji funkcja”.

Wysokie osobiste zainteresowanie motywuje

 

Dyrektor zarządzający Peter Heinz wyjaśnia również: „Jeśli osobiste zainteresowania są duże, jak w przypadku planowania harmonogramów lub urlopów, aplikacja jest szybko używana”. Na przykład pracownicy biurowi odpowiedzialni za planowanie personelu przypisują swoich kolegów z branży do poszczególnych brygad i placów budowy. Mogą oni teraz w każdej chwili sprawdzić na swoim smartfonie, na którym placu budowy pracują, kto jest brygadzistą itp. Eliminuje to konieczność wykonywania licznych połączeń telefonicznych do biura. Mogą również szybko sprawdzić, czy ich urlop został zatwierdzony, czy nie. „Jeśli jest długi weekend, można szybko wprowadzić dzień urlopu z kuchennego stołu podczas rozmowy z rodziną” – mówi Heinz. To bardzo podoba się pracownikom.

Mapowanie umiejętności pracowników w 123onsite

 

Otto Mühlherr był również zadowolony, gdy dowiedział się, że nowa strona funkcja została zintegrowana z aplikacją. Korzystając z funkcja Skills, firma budowlana może teraz mapować ważne umiejętności, autoryzacje, certyfikaty, licencje lub kwalifikacje swoich pracowników w aplikacji do mapowania. 123onsite mapowaniu. Długo oczekiwane życzenie Otto Mühlherra spełniło się, ponieważ przy 120 pracownikach nie jest już konieczne śledzenie kwalifikacji każdej osoby, a jednocześnie organizowanie powtarzających się terminów odnawiania lub odświeżania certyfikatów i dowodów.

123erfasst: Baustellen-Apps für digitale Lösungen |

W Skills firmy handlowe i budowlane wprowadzają umiejętności i kwalifikacje swojego personelu do danych osobowych cyfrowego rozwiązania do zarządzania placem budowy. W tym miejscu firmy definiują na przykład, którzy pracownicy posiadają certyfikat pierwszej pomocy, określoną kategorię prawa jazdy lub inne certyfikaty i uprawnienia. Tytuły, okresy, daty wygaśnięcia lub ostrzeżenia mogą być dowolnie definiowane. Można również dodawać dokumenty potwierdzające, certyfikaty lub zdjęcia.

icon

Oszczędność około 20 godzin tygodniowo

Zapytany o potencjalne oszczędności, dyrektor zarządzający Peter Heinz wyjaśnia: „Oszczędzamy około 20 godzin tygodniowo, ponieważ dane są teraz dostępne cyfrowo”. W przeszłości niektóre informacje musiały być wprowadzane dwukrotnie do systemu księgowego płac i do późniejszych obliczeń na budowach, ale teraz odbywa się to w jednym kroku. A odpowiedzialny pracownik biurowy może wykorzystać zaoszczędzony czas na inne zadania.

Jeśli plac budowy działa dłużej niż sześć miesięcy, stanowi to nowy stały zakład. Gmina, w której znajduje się plac budowy, nabywa tym samym prawo do podatku od działalności gospodarczej. Otto Mühlherr musi zatem co roku dostarczać dowody na to, ile godzin przepracowali tam poszczególni pracownicy. „Fakt, że informacje te są teraz dostępne za naciśnięciem jednego przycisku od czasu wprowadzenia aplikacji 123onsite to ogromna ulga i oszczędność czasu”, wyjaśnia Peter Heinz. Firma czuje się również dobrze wyposażona w cyfrowe rozwiązanie budowlane, aby wypełnić swój prawny obowiązek ewidencja czasu pracy.

123erfasst: Baustellen-Apps für digitale Lösungen |
123erfasst: Baustellen-Apps für digitale Lösungen |

Peter Heinz

Dyrektor zarządzający

123onsite Dla mnie oznacza to prostotę, oszczędność czasu i nieskomplikowanie!

Otto Mühlherr Baugesellschaft mbH

O Otto Mühlherr Baugesellschaft mbH

Od momentu założenia w 1951 roku, Otto Mühlherr rozwinął się z małej firmy budowlanej w jednego z wiodących dostawców budownictwa przemysłowego i mieszkaniowego pod klucz w Górnej Frankonii. Wraz ze spółką zależną, firma zarządzana przez właściciela zatrudnia około 120 osób w dziedzinie budownictwa pod klucz, inżynierii przemysłowej, komercyjnej i lądowej, a także budownictwa podziemnego i drogowego. Podczas gdy w latach 50. koncentrowano się na szybkim tworzeniu przestrzeni życiowej i zapewnianiu infrastruktury, dziś firma przywiązuje dużą wagę do wysokiej jakości wykonania, starannego wykorzystania zasobów naturalnych oraz rozwoju i utrzymywania długoterminowych relacji z klientami. W niektórych przypadkach firma rodzinna pracuje dla tych samych klientów od trzech pokoleń.

Czy nadal masz pytania?

Mamy odpowiedzi!

Źródło zdjęć: 123onsite/Timo Lutz Werbefotografie.