
Tam, gdzie inni wyjeżdżają na wakacje, firma budowlana z południowej Saksonii-Anhalt jeździ ciężkim sprzętem od czasu jej założenia w 1967 roku jako firma melioracyjna. Od czasu zjednoczenia, średniej wielkości firma znajduje się w rękach prywatnych, a od 1990 roku działa jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pod nazwą MST. Odzwierciedla to kluczowe kompetencje firmy w tamtym czasie – meliorację, budowę dróg i inżynierię lądową. Obecnie jednak firma koncentruje się na budowie dróg i projektach inżynierii lądowej. Zlokalizowana między trzema centrami budowlanymi w środkowych Niemczech, firma szkoleniowa zatrudniająca 135 pracowników i posiadająca własny park maszynowy realizuje głównie projekty w Saksonii-Anhalt, Saksonii i Turyngii. Jej klientami są przede wszystkim państwowe firmy budowlane, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, władze lokalne, stowarzyszenia celowe i prywatni inwestorzy.
Funkcjonalności 123fleet można teraz znaleźć w module urządzenia.
Żegnaj, Zettelwirtschaft
Cyfryzacja rozpoczęła się cztery lata temu i najpierw wprowadzono system ERP. Ale nawet wtedy było jasne, że odręczne karty czasu pracy również muszą zostać zdigitalizowane.
Wraz z wprowadzeniem 123onsite ta sytuacja dobiegła końca. Dipl.-Ing. Sven Meinhardt, kierownik Wydziału Inżynierii Mechanicznej, dowiedział się o aplikacji podczas wydarzenia VDBUM. Zafascynowany łatwością obsługi i szybkością przesyłania danych z placu budowy do biura, podjął decyzję o jej zastosowaniu. Następnie MST wyposażyło 120 pracowników w smartfony, na których zainstalowano aplikację.
Obecnie pracownicy na placu budowy po prostu rejestrują swój czas obecności, a system uzupełnia zarejestrowane godziny przy użyciu przechowywanych informacji i szybko przesyła uzyskane wyniki do działu księgowości płacowej – pod warunkiem, że istnieje połączenie bezprzewodowe. W przypadku braku połączenia, co często ma miejsce na obszarach wiejskich, aplikacja przesyła dane natychmiast po przywróceniu połączenia.

Przejrzystość i oszczędność czasu
Zaleta korzystania z aplikacji 123onsite jest ogromna dla MST. W przeszłości czasami nie było możliwe zamknięcie miesiąca na czas, ponieważ brakowało kart czasu pracy i trzeba było je sprawdzać. Ponadto wkradały się niespójności, ponieważ niektórzy koledzy zapisywali godziny dopiero pod koniec tygodnia. Wszystko to należy już do przeszłości. Obecnie pracownicy są przekonani o łatwości obsługi, ponieważ oszczędza ona zarówno ich czas, jak i czas ich kolegów zajmujących się księgowością płacową. Czas i wysiłek wymagany do kontroli to już przeszłość, podobnie jak nieprawidłowe wprowadzanie danych.
Zaleta korzystania z aplikacji 123onsite jest ogromna
Obecnie pracownicy są przekonani o łatwości obsługi, ponieważ oszczędza ona zarówno ich czas, jak i czas ich kolegów zajmujących się księgowością płacową. Czas i wysiłek wymagany do kontroli to już przeszłość, podobnie jak nieprawidłowe wprowadzanie danych.
Sytuacja korzystna dla obu stron
Entuzjastycznie nastawiony do 123onsite, Sven Meinhardt zgłosił się na ochotnika jako beta tester portalu śledzenia 123fleet, który został rozszerzony o obszary urządzeń i automatyzacji urządzeń. Podczas tej fazy przetestował portal i przekazał zespołowi programistów komunikaty o błędach, żądania, a także możliwości optymalizacji i obsługi. Sytuacja korzystna zarówno dla MST, jak i firmy programistycznej.

Dipl.-Ing. Sven Meinhardt
Kierownik działu inżynierii mechanicznej
Podczas fazy testowej zawsze miałem osobę kontaktową, która brała pod uwagę moje pomysły i omawiała je ze mną. Oczywiście moje sugestie były również wdrażane.
Dipl.-Ing. Sven Meinhardt
Kierownik działu inżynierii mechanicznej
MST GmbH
Budowa dróg i inżynieria lądowa
Koniec z żmudnym ręcznym transferem
Sven Meinhardt był pod wrażeniem współpracy z 123fleet podczas fazy testowej. Połączenie maszyn różnych producentów jest dla niego szczególnie ważne. Stopniowo modernizuje urządzenia, które nie mają połączenia telematycznego, aby mógł je łatwo śledzić w 123fleet. Obecnie do portalu śledzenia podłączonych jest 100 urządzeń. Plan zakłada dodanie kolejnych 200 urządzeń do końca 2022 r., podzielonych na urządzenia wydajnościowe i etapowe.
Automatyczne określanie informacji
Sven Meinhardt jest zachwycony: “123fleet określa dane dotyczące wydajności i lokalizacji na podstawie zapisanych projektów i publikuje je na odpowiednich placach budowy”. Eliminuje to potrzebę żmudnego ręcznego przesyłania i publikowania danych.
Na początku projektu Meinhardt rysuje okno geograficzne wokół odpowiedniego placu budowy, w postaci okręgu lub wielokąta, w zależności od sytuacji terenowej. Jeśli maszyny budowlane i sprzęt wyposażony w telematykę znajdują się w tym oknie, sprzęt, godziny pracy i odczyty liczników są automatycznie przypisywane i rejestrowane.
Wizualizacja czasu działania urządzenia
Aplikacja wizualizuje całą flotę w intuicyjnym widoku mapy. Wizualizacja czasów pracy umożliwia firmie Meinhardt bardziej efektywne planowanie floty wraz z kierownikami budowy. Inżynier zawsze ma przegląd sprzętu, może zobaczyć, na którym placu budowy się znajduje i jaką wydajność obecnie zapewnia. Analizy typów sprzętu, wydajności sprzętu, cykli konserwacji sprzętu na projekt itp. są możliwe i ułatwiają jego pracę.
123onsite jest połączony z systemem ERP za pośrednictwem interfejsu, a planowany jest kolejny interfejs do przesyłania danych maszyn. W przyszłości Meinhardt będzie również w stanie bezpośrednio importować zarejestrowane czasy pracy i usługi do dalszego przetwarzania oraz przypisywać je do klientów i centrów kosztów.
Aktualnie wyświetlana jest treść zastępcza z Domyślne. Aby uzyskać dostęp do rzeczywistej treści, kliknij poniższy przycisk. Pamiętaj, że spowoduje to udostępnienie danych zewnętrznym operatorom.
Więcej informacjiOszczędność czasu i wysiłku
Metoda pracy zmieniła się z papierowej na cyfrową i oferuje firmie zarówno ogromną oszczędność czasu, jak i przejrzystość.
Z 123fleet daje MST dokładny przegląd wykorzystania sprzętu i wykorzystania floty na placu budowy, umożliwiając dalszą optymalizację jej wykorzystania.
Cykle cykle inspekcji i konserwacji Meinhardt zarządza nimi teraz cyfrowo. Używa 123fleet do konfigurowania środków zgodnie z wymogami prawnymi, typem urządzenia lub specyfikacjami producenta. “Przegląd pokazuje mi środki, które zostały zapisane i muszą zostać uwzględnione, a także status w zależności od tego, kiedy są one należne” – wyjaśnia inżynier. “Mogę również zobaczyć, kiedy należy przeprowadzić konserwację w oparciu o aktualny stan licznika lub odczyty kilometrów”. W ten sposób średniej wielkości firma oszczędza czas poprzez automatyzację swoich maszyn i może jeszcze bardziej zwiększyć swoją produktywność.
Czy nadal masz pytania?
Mamy dla ciebie odpowiedzi!
Źródło zdjęć: 123onsite/Timo Lutz Werbefotografie.