
Rejestrowanie, dokumentowanie i śledzenie usterek było czasochłonnym przedsięwzięciem dla wykonawcy budowlanego Norberta Keesa z Fuchstal w Górnej Bawarii, zwłaszcza w okresie dynamicznego wzrostu zamówień. W przeszłości musiał on skrupulatnie gromadzić wszystkie niezbędne informacje i zdjęcia z różnych źródeł, inicjować przekazywanie danych podwykonawcom i skrupulatnie śledzić usuwanie usterek. Kosztowało to Keesa i jego kierownika budowy czas i nerwy – a teraz należy już do przeszłości dzięki nowo wprowadzonej aplikacji 123quality.
Funkcjonalności 123quality można teraz znaleźć w module moduł jakości.
Dipl.-Ing. Norbert Kees jest 3 pokoleniem zarządzającym firmą budowlaną założoną przez jego dziadka w 1935 roku. Obecnie Amberg Bau GmbH & Co KG zatrudnia 40 osób z własnym działem planowania i jest aktywna w budownictwie mieszkaniowym, w szczególności w branży deweloperskiej. Ponadto Amberg realizuje projekty w budownictwie przemysłowym i wykonuje mniejsze prace inżynieryjne. Przebudowy i renowacje są również częścią portfolio tej średniej wielkości firmy, której obszar działania wykracza poza Fuchstal do regionów Landsberg/Lech, Ostallgäu, Ammersee, Starnberg i Monachium.
Dipl.-Ing. Norbert Kees
Dyrektor zarządzający
Byłem zachwycony aplikacją, ponieważ dokładnie spełnia wymagania firmy budowlanej.
Dipl.-Ing. Norbert Kees
Dyrektor zarządzający
Amberg Bau GmbH & Co KG
Firma budowlana
Aplikacja spełnia wymagania firm budowlanych
Wiele lat temu Norbert Kees dowiedział się o oprogramowaniu dla urządzeń mobilnych ewidencja czasu pracy i dokumentacji projektowej 123onsite na konferencji mistrzów rzemiosła. Inżynier budowlany wyposażył swoich pracowników w smartfony, na których zainstalował aplikację. Dzięki 123onsite procesy na placu budowy, takie jak czas pracy pracowników, dziennik budowy w tym zdjęcia z placu budowy, materiały i sprzęt mogą być rejestrowane w ruchu, a dane przesyłane bezpośrednio do biura.
123quality zintegrowane z oprogramowaniem dla urządzeń mobilnych ewidencja czasu pracy i dokumentacją projektu
Kiedy w maju 2019 r. firma programistyczna 123onsite z siedzibą w Lohn wprowadziła na rynek kolejną aplikację, tym razem do zarządzaniazadaniami i usterkami, wykonawca zdał sobie sprawę, że również chce z nią pracować. Aplikacja jest zintegrowana z rozwiązaniem dla użytkowników 123onsite i wymaga jedynie aktywacji. Zalety: dane podstawowe muszą być utworzone tylko raz, są utrzymywane centralnie, a użytkownicy – w tym przypadku Norbert Kees i jego kierownik budowy – mają dostęp do wszystkich danych, takich jak codzienne raporty z budowy, zdjęcia, usterki itp.
Znormalizowany proces
Ale nawet z aplikacją 123quality jako samodzielnym rozwiązaniem, użytkownik może szybko sfotografować usterkęna swój telefon komórkowy, zlokalizować zadania na cyfrowym planie budowy i przypisać działania do odpowiedzialnego pracownika lub podwykonawcy za pomocą zaledwie kilku dotknięć. Różne rodzaje biletów, takie jak zadania, usterki, notatki, przeszkody, oceny wydajności, uzupełnienia, pozostałe usługi i wiele innych, są szybko tworzone. Jednocześnie cały proces cyfrowego rejestrowania ustereki usuwania usterek jest ustandaryzowany, jasno udokumentowany i prowadzi do znacznie lepszej jakości wykonania. Wszystkie informacje znajdują się w jednym miejscu i nie trzeba ich zestawiać. Może to być również znaczącą zaletą w przypadku sporu prawnego.
Ulga na dokumentację
W Amberg aplikacja jest używana z jednej strony do rejestrowania stanu budynku wykorzystywana. Firma budowlana wykorzystuje ocenę stanu do udokumentowania, które komponenty zostały zainstalowane, zarówno dla TÜV, jak i dla Kreditanstalt für Wiederaufbau. Z kolei firma średniej wielkości wykorzystuje aplikację do rejestrowania i śledzenia usterek. W przypadku zgłoszenia usterki, kierownik budowy fotografuje usterkęKierownik budowy fotografuje usterkę, lokalizuje ją w planie i wysyła odpowiedzialnemu podwykonawcy raport o usterce zawierający zdjęcia z terminem usunięcia na jego smartfon. Gdy wykonawca usunie usterkę, Amberg otrzyma jej zdjęcie.
Obecnie wyświetlana jest zawartość zastępcza YouTube. Aby uzyskać dostęp do rzeczywistej zawartości, kliknij poniższy przycisk. Należy pamiętać, że dane zostaną przekazane zewnętrznym dostawcom.
Więcej informacjiNorbert Kees zapisał wszystkie procesy na pulpicie swojego komputera i może na pierwszy rzut oka zobaczyć, które z nich zostały zakończone, a które są nadal otwarte. Ponieważ wszystkie zdjęcia są przypisane do placu budowy i odpowiedniego komponentu, żmudne wyszukiwanie informacji nie jest już konieczne, a kierownik budowy potrzebuje znacznie mniej czasu na proces rejestrowania i śledzenia usterek. Ponieważ firma budowlana współpracuje z wieloma podwykonawcami w roli dewelopera, aplikacja znacznie ułatwia dokumentację i śledzenie procesów.
Dipl.-Ing. Norbert Kees
Dyrektor zarządzający
Dzięki 123quality nasz kierownik budowy ma proces pod kontrolą, a podwykonawcy również oszczędzają czas dzięki takiemu podejściu.
Dipl.-Ing. Norbert Kees
Dyrektor zarządzający
Amberg Bau GmbH & Co KG
Firma budowlana
Kees uważa tę metodę pracy za szczególnie korzystną w czasach takich jak Corona. „Zazwyczaj umawiamy się na spotkanie na placu budowy w celu omówienia usterki. Dzięki umieszczeniu zdjęć na planie podwykonawca wie dokładnie, gdzie wprowadzić poprawki i nie musimy już spotykać się osobiście .” Cyfrowa umowa chroni przed infekcją, zapewnia wydajne, płynne przetwarzanie i pożądaną jakość wykonania przy ogromnej oszczędności czasu.
Czy nadal masz pytania?
Mamy odpowiedzi!
Źródło zdjęć: 123onsite/Timo Lutz Werbefotografie.



