Od trzech pokoleń firma dekarska z Brilon w regionie Sauerland w Niemczech specjalizuje się w ręcznym pokrywaniu dachów łupkiem. Od momentu założenia w 1920 r. firma rozwinęła się z małego, regionalnego zakładu rzemieślniczego w poszukiwanego w całym kraju partnera i obecnie zatrudnia 35 osób. Od 2000 r. dział hydrauliczny Prange GmbH zapewnia również idealne uzupełnienie do rozwiązywania trudnych detali w metalu, a także do pokrywania metalowych dachów i wież kościelnych. Podczas gdy 75% obrotów firmy koncentruje się na ponownym pokryciu dachów budynków pokrytych łupkiem, pozostałe 25% stanowi pokrycie dachów metalowych.
Eliminacja kart czasu pracy
Firma dekarska zdecydowała się na korzystanie z oprogramowania do rejestracji projektów i czasu pracy 123onsite, ponieważ chciała wyeliminować odręczne zapisy. Wcześniej pracownicy rejestrowali swoje godziny pracy ręcznie na kartach czasu pracy i przekazywali je do działu płac w celu dalszego przetwarzania. Był to niezwykle czasochłonny i pracochłonny proces, dlatego też firma Prange zdecydowała się na cyfrowy, mobilny ewidencja czasu pracy mobilny system. Zarejestrowane godziny mogą być następnie wykorzystywane do rozliczania listy płac, a także do obliczeń końcowych.
Udane wprowadzenie: krok po kroku
W ciągu pierwszych sześciu tygodni 2021 roku mistrz dekarski i dyrektor zarządzający Benedikt Egert przetestował oprogramowanie z sześcioma wybranymi pracownikami. Po pomyślnym zakończeniu celem było wyposażenie wszystkich pracowników w smartfony, na których można by zainstalować aplikację. Egert wyjaśnia: „Jednak wszyscy koledzy mieli już smartfony i nie chcieli mieć drugiego. Dlatego aplikacja 123onsite działa teraz na ich prywatnych telefonach komórkowych, a my partycypujemy w kosztach. Wszyscy są z niej bardzo zadowoleni”.
Obecnie wyświetlana jest zawartość zastępcza YouTube. Aby uzyskać dostęp do rzeczywistej zawartości, kliknij poniższy przycisk. Należy pamiętać, że dane zostaną przekazane zewnętrznym dostawcom.
Więcej informacjiPo fazie testowej koncepcja wdrożenia przewidywała podejście dwutorowe. Wszyscy pracownicy przemysłowi wprowadzali swoje godziny pracy do aplikacji 123onsite i jednocześnie nadal rejestrowali je ręcznie na kartach czasu pracy. Porównując obie metody, szybko rozpoznano i skorygowano błędy operacyjne i niejasności, dzięki czemu od maja można było zrezygnować z odręcznego rejestrowania.
Cyfrowe rejestrowanie czasów
Rano dekarze logują się na stronie 123onsite, gdy rozpoczynają pracę, niezależnie od tego, czy pracują na placu budowy w pobliżu siedziby firmy, czy na placu montażowym. Logują się na placu budowy i rezerwują swój czas obecności. Następnie system przypisuje czas pracy do odpowiedniego placu budowy. Rejestrowanie przyjazdów, wyjazdów, przerw i zmian aktywności jest zoptymalizowane w taki sposób, że wystarczy kilka kliknięć. Oprogramowanie automatycznie dodaje znaczniki czasu i współrzędne GPS do rezerwacji czasu. Uzyskane w ten sposób dane są przesyłane drogą radiową do działu płac na stronie 123onsite . Jeśli na placu budowy zabraknie sygnału radiowego, użytkownik może wprowadzić dane w trybie offline. Dane te pozostają zapisane, a gdy tylko telefon komórkowy odzyska zasięg, aplikacja automatycznie przesyła zarejestrowane dane na serwer.
Szybkie i łatwe planowanie wdrożenia
Dyrektor zarządzający Egert zajmuje się planowaniem z biura. Po prostu przeciąga i upuszcza odpowiedniego pracownika na odpowiedni plac budowy w celu wykonania zadania. System uwzględnia również okresy urlopowe, szkolenia i specjalne przepisy dotyczące godzin pracy – pracownicy na budowach montażowych pracują od poniedziałku do czwartku do godziny 19:00, podczas gdy pięciodniowy tydzień pracy jest zapisany dla pozostałych. W ten sposób Benedikt Egert zawsze ma przegląd sytuacji, ponieważ może na pierwszy rzut oka zobaczyć, jak zaplanowani są pracownicy na placach budowy. A dekarz może zobaczyć na swoim smartfonie, kiedy i gdzie ma pracować.
Nieskomplikowana komunikacja dzięki czatowi na placu budowy
Podczas gdy Egert kontaktował się z kolegami przez telefon lub WhatsApp, to czasochłonne przedsięwzięcie należy już do przeszłości. Prange korzysta teraz z bezpłatnego czatu na placu budowy w 123onsite, aby szybko i nieformalnie wymieniać informacje z kolegami bez żadnych obaw prawnych. Po utworzeniu placu budowy w 123onsite, system automatycznie tworzy dla niego grupę czatu. Każdy pracownik przypisany do tego placu budowy ma do niej dostęp. Historie czatów są wtedy natychmiast dostępne dla Benedikta Egerta, nawet jeśli jest on daleko od danego placu budowy, nawet jeśli projekt budowlany został już zakończony.
Cyfryzacja procesu rejestracji czasu
Zalety 123onsite dla Prange jest cyfryzacja procesu rejestracji czasu pracy. Benedikt Egert wyjaśnia: „Każdy pracownik może zobaczyć, do którego placu budowy został przydzielony i z którymi kolegami będzie pracować”.
Benedikt Egert
Dyrektor zarządzający i mistrz dekarski
Dla nas korzystanie z 123onsite oznacza lepszy przegląd i znaczną oszczędność czasu. Ponadto zyskujemy wgląd w kalkulację nowych projektów.
Benedikt Egert
Dyrektor zarządzający i mistrz dekarski
Prange GmbH
Firma dekarska
Dział płac nie musi już zbierać odręcznych kartek papieru i ręcznie wprowadzać danych. Czas i wysiłek potrzebny na kontrole należą już do przeszłości, podobnie jak błędne wprowadzanie danych. Dane są dostępne w centrali w momencie, gdy pracownik wprowadzi swój czas pracy na placu budowy. Zarówno brygadzista, jak i dyrektor zarządzający Benedikt Egert mogą zobaczyć, kto jest zarejestrowany na którym placu budowy, jakie czynności wykonuje tam pracownik, który stażysta ma szkołę zawodową i kiedy, a zatem nie może być zaplanowany na placu budowy.
Czy nadal masz pytania?
Mamy odpowiedzi!
Źródło zdjęć: 123onsite/Timo Lutz Werbefotografie.



