Listy kontrolne, protokoły odbioru i nie tylko – formularze cyfrowe w Emil Tepe

Emil Tepe GmbH z Dinklage w Dolnej Saksonii koncentruje się na cyfryzacji w budownictwie. W 1931 roku Emil Tepe założył swoją firmę zajmującą się instalacjami elektrycznymi, wodno-kanalizacyjnymi i grzewczymi w środku ówczesnego kryzysu gospodarczego i już wtedy wykazał się przedsiębiorczą dalekowzrocznością. Dziś firma elektryczna zatrudnia 150 osób we wszystkich działach w swoich zakładach w Dinklage i Bissendorf. Firma instaluje przyłącza gazu, wody, energii elektrycznej i telekomunikacji w promieniu 40 kilometrów od Dinklage na zlecenie regionalnych operatorów sieci. Wykonuje również instalacje w sieci światłowodowej na obszarze między Oldenburgiem a Herfordem.

123onsite szybko i elastycznie wdraża wymagania

 

Ponieważ rozwój dostępnego już wówczas oprogramowania do rejestracji czasu pracy nie postępował w pożądanym tempie i elastyczności, a brakowało funkcjonalności, rozpoczęto poszukiwania nowego programu, a firma została znaleziona pod adresem 123onsite.de GmbH znalazła to, czego szukała. Od 2015 roku dział budowy sieci kablowych i rurowych firmy korzysta z oprogramowania 123onsite w użyciu – nie tylko dla ewidencja czasu pracyale coraz częściej do mobilnej dokumentacji projektowej.

 

Od tego czasu każdy pracownik loguje się rano na stronie 123onsite, rejestruje się na placu budowy oraz i księguje swój czas obecności. System uzupełnia zarejestrowane godziny przy użyciu zapisanych informacji i przesyła wprowadzone dane do aplikacji biurowej. Ponieważ czas podróży i pracy czasami się różni, firma Tepe GmbH zaprogramowała oprogramowanie w taki sposób, aby współpracownicy mogli rejestrować się i wychodzić z pracy w zmiennie zdefiniowanym promieniu od placu budowy, kontrolowanym przez GPS.

Mitarbeiter von Tepe macht mithilfe seines Handys ein Bild von einem offenen Stromkasten

Funkcje specjalne? Żaden problem dla 123onsite

 

Dipl.-Ing. Thomas Gröne, odpowiedzialny za koordynację połączeń domowych, każdego dnia zarządza dziesięcioma do czternastu zespołami. Oznacza to zazwyczaj od 10 do 20 zamówień, które są przetwarzane przez poszczególne zespoły każdego dnia. Szczególną rzeczą jest to, że faktury muszą być przygotowane dla różnych dostawców usług telekomunikacyjnych dla każdego przyłącza domowego. Oznacza to, że jedno połączenie domowe obejmuje do ośmiu faktur. Muszą one zawierać nie tylko komercyjne pozycje rozliczeniowe, ale także wszystkie dane techniczne. Ponadto istnieje obszerna dokumentacja placów budowy. Dzięki 123onsite gromadzenie tak szczegółowych danych jest bardzo proste. W aplikacji można niestandardowe formularze można tworzyć dla wielu opcji. W ten sposób wszystkie istotne elementy dla każdego połączenia domu są szybko podsumowywane na placu budowy i mogą być przeglądane w aplikacji biurowej w celu sprawdzenia.

Łatwa konfiguracja niestandardowych formularzy

 

Zaletą dla firmy z Dolnej Saksonii jest to, że może ona łatwo łatwo skonfigurować swoje formularze dostosowując istniejące szablony do swoich wymagań. Określając pola obowiązkowe, wybierając dane podstawowe, walidując dane oraz określając kolejność i rodzaj pól wprowadzania danych, formularze są już jasno określone podczas wprowadzania danych. Firma rejestruje już cyfrowo wszystkie dane techniczne przyłącza gazowego. Komponenty są oznaczone kodem EAN lub QR, który pracownicy odczytują w formularzu na miejscu.

Thomas Gröne Koordinator bei Emil Tepe GmbH
Emil Tepe Logo

Dipl.-Ing. Thomas Gröne

Koordynator ds. połączeń domowych

Możliwość cyfrowego przetwarzania danych na miejscu daje nam znaczne korzyści w biurze.

Emil Tepe GmbH

Firma elektryczna

Po zakończeniu prac budowlanych nie jest już możliwa inspekcja prac, ponieważ wykopane rowy zostały zamknięte. Z tego powodu niektórzy operatorzy sieci wymagają dokumentowania poszczególnych etapów prac za pomocą zdjęć do celów rozliczeniowych. Zapewnia to obowiązkowe pole na zdjęcia w formularzach. Thomas Gröne dodaje: ” Pracujemy na stacjach telekomunikacyjnych, do których dostęp mają również inne firmy. Dlatego podczas inspekcji dokumentujemy stan pomieszczeń za pomocą zdjęć, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo. “Planowane jest również automatyczne wylogowanie po dodaniu do formularza zdjęcia sprzętu bezpieczeństwa na placu budowy.

Dipl.-Ing. Thomas Gröne von der Emil Tepe GmbH mit einem Tablet in den Händen

Oszczędność czasu i minimalizacja błędów dzięki 123onsite

 

Korzyścią jest oczywiście ogromna oszczędność czasu i minimalizacja błędów. Po cyfrowym zarejestrowaniu danych przez pracownika na placu budowy, informacje są natychmiast dostępne w biurze do dalszego przetwarzania. Emil Tepe GmbH wykorzystuje również interfejsy do importowania danych do kalkulacji kosztów. Oznacza to, że każdy projekt można szybko przeliczyć na podstawie dokładnych liczb i danych wykorzystywanych do obliczania nowych projektów.

Thomas Gröne Koordinator bei Emil Tepe GmbH
Emil Tepe Logo

Dipl.-Ing. Thomas Gröne

Koordynator ds. połączeń domowych

Firmy mogą pozostać konkurencyjne tylko wtedy, gdy skupią się na cyfryzacji.

Emil Tepe GmbH

Firma elektryczna

Szybkie i wydajne wsparcie

 

Ponieważ północnoniemiecka firma z branży elektrotechnicznej, podobnie jak inne przedsiębiorstwa, ma problemy z rekrutacją nowych pracowników, intensywnie dba o swoich obecnych pracowników. Szkolenia IT są na porządku dziennym, a wszelkie problemy, które pojawiają się w krótkim czasie, są rozwiązywane tak szybko, jak to możliwe.“Jeśli na przykład coś nie działa podczas obsługi formularzy, zajmujemy się tym do następnego dnia, aby nasi koledzy mogli znów optymalnie pracować” – mówi Gröne. Takie podejście jest bardzo cenione przez pracowników i jest dodatkowo wzmacniane przez kompleksowe wsparcie ze strony 123onsite sprawia, że jest to możliwe.

Czy nadal masz pytania?

Mamy odpowiedzi!

Źródło zdjęć: 123onsite/Timo Lutz Werbefotografie.