
Rahlmann Hoch- und Tiefbau prowadzi działalność w zakresie robót ziemnych, budowy rurociągów i kanalizacji, a także inżynierii środowiska i budowy pod klucz nieruchomości mieszkalnych i komercyjnych. Planowane jest włączenie do portfolio prac rozbiórkowych i powiązanych działań, a także handlu materiałami budowlanymi. Baza klientów składająca się w 60% z klientów publicznych, w 30% z klientów komercyjnych i w 10% z klientów prywatnych rekrutuje się z regionu Bremy.
Rozbudowane funkcje i prosta obsługa
Fabian Rahlmann zaczynał z jednym pracownikiem, ale popyt był ogromny, więc ilość zamówień rosła, a zamówienia stawały się coraz bardziej złożone. Obciążenie administracyjne odpowiednio wzrosło. Dlatego w połowie 2019 r. Fabian Rahlmann postanowił zmniejszyć obciążenie administracyjne i zoptymalizować procesy.

Fabian Rahlmann
Dyrektor zarządzający i inżynier budownictwa
Chcę skoncentrować się na mojej podstawowej działalności i nie poświęcać czasu na zadania administracyjne.
Fabian Rahlmann
Dyrektor zarządzający i inżynier budownictwa
Rahlmann budownictwo i inżynieria lądowa
Roboty ziemne, budowa rurociągów i kanalizacji
Podczas badania rynku założyciel firmy natknął się na rozwiązanie mobilne 123onsite i zdecydował się z niego skorzystać. Oprócz rozbudowanych funkcji, decydującym czynnikiem była łatwość obsługi.
Automatyczne przesyłanie wszystkich danych
Na początku kierownik budowy rejestrował rano współpracowników na 123onsite na danym placu budowy i zapisywał rejestrowane były czasy obecnościWkrótce wszyscy pracownicy zostali wyposażeni w urządzenia mobilne. System przypisuje czasy do placu budowy oraz, w razie potrzeby, do komponentów i obszarów budowy. Wyniki są przesyłane drogą radiową do działu płac na stronie 123onsite. Tam współpracownik sprawdza dane, a następnie wczytuje je do oprogramowania płacowego w celu rozliczenia listy płac.
Unikanie błędów
“Obecnie księgowość płacowa nie musi już wprowadzać do systemu informacji z ręcznie wypełnianych odcinków papieru na koniec tygodnia lub miesiąca. Procedura ta jest nie tylko niezwykle czasochłonna, ale także podatna na błędy” – mówi dyrektor zarządzający Rahlmann.
dokumentacja fotograficzna szacowany
Rahlmann szczególnie lubi dokumentacja fotograficzna. Docenia fakt, że kolega na budowie może robić zdjęcia postępów budowy i problematycznych kwestii, a dane są natychmiast przesyłane do biura i są dla niego dostępne. Firma budowlana korzysta również z aplikacji 123onsite do rejestrowania aktualnych warunków pogodowych bezpośrednio na placu budowy w dowolnym momencie. Fabian Rahlmann wyjaśnia: “ Jest to szczególnie pomocne w porze roku, w której występuje wiele złych dni pogodowych i burz. Pozwala nam to optymalnie udokumentować opóźnienia w procesie budowy dla klienta .”
Aktualnie wyświetlana jest treść zastępcza z Domyślne. Aby uzyskać dostęp do rzeczywistej treści, kliknij poniższy przycisk. Pamiętaj, że spowoduje to udostępnienie danych zewnętrznym operatorom.
Więcej informacjiRejestrowanie zużycia materiałów i wykorzystania maszyn
Na początku Rahlmann koncentrował się na ewidencja czasu pracy i dokumentacja fotograficznaFirma zajmująca się budownictwem i inżynierią lądową korzysta obecnie również z aplikacji 123onsite do rejestrowania usług podwykonawców, a także zużycia materiałów. zużycie materiałów i rejestruje wykorzystanie maszyn. Materiały, które pracownicy pobierają zarówno z magazynu, jak i ze składu konsygnacyjnego, są przechowywane w systemie. Materiały eksploatacyjne, takie jak śruby, rękawice, okulary ochronne, taśma klejąca, worki na śmieci i pianka budowlana są przechowywane w tym drugim. Fabian Rahlmann otrzymuje codzienny przegląd materiałów pobranych z magazynów z 123onsite i wykorzystuje go do sprawdzania faktur od dostawców. W przyszłości planowane jest rejestrowanie materiałów dostarczanych luzem na plac budowy, fotografowanie odpowiednich dowodów dostawy i przypisywanie danych do placu budowy.

The korzystanie z maszyn i urządzeń jest rejestrowane przez firmę budowlaną i inżynieryjną dla każdego placu budowy. Urządzenia takie jak zagęszczarki itp., które znajdują się na placu budowy przez cały czas trwania projektu budowlanego, są rejestrowane tylko raz, a następnie wylogowywane ponownie, gdy zostaną usunięte z placu budowy. Firma Fabian Rahlmann jest zainteresowana efektywnością wykorzystania sprzętu mechanicznego, takiego jak koparki gąsienicowe, ładowarki kołowe i zagęszczarki. Dlatego rejestrujemy czas pracy, odczyty liczników, moc wyjściową, kto obsługiwał sprzęt i ile litrów paliwa zużyto. Planowane jest uwzględnienie tych danych w obliczeniach przyszłych projektów w celu jeszcze dokładniejszej kalkulacji.
Mniej papieru, więcej przejrzystości
Korzystając z oprogramowania, biurokracja, a tym samym papierkowa robota dla założyciela firmy, została znacznie zminimalizowana, a przejrzystość procesów wzrosła. Jest to znacząca zaleta, szczególnie w fazie rozruchu i późniejszego wzrostu. “Dziś nikt nie może twierdzić, że zapisywał godziny pracy w biurze. Od razu widzę, czy godziny zostały wprowadzone” – wyjaśnia Fabian Rahlmann.
Czy nadal masz pytania?
Mamy dla ciebie odpowiedzi!
Źródło zdjęć: 123onsite/Timo Lutz Werbefotografie.