Rahlmann Hoch- und Tiefbau prowadzi działalność w zakresie robót ziemnych, budowy rurociągów i kanalizacji, a także inżynierii środowiska i budowy pod klucz nieruchomości mieszkalnych i komercyjnych. Planowane jest włączenie do portfolio prac rozbiórkowych i powiązanych działań, a także handlu materiałami budowlanymi. Baza klientów składająca się w 60% z klientów publicznych, w 30% z klientów komercyjnych i w 10% z klientów prywatnych rekrutuje się z regionu Bremy.
Rozbudowane funkcje i prosta obsługa
Fabian Rahlmann zaczynał z jednym pracownikiem, ale popyt był ogromny, więc ilość zamówień rosła, a zamówienia stawały się coraz bardziej złożone. Obciążenie administracyjne odpowiednio wzrosło. Dlatego w połowie 2019 r. Fabian Rahlmann postanowił zmniejszyć obciążenie administracyjne i zoptymalizować procesy.
Fabian Rahlmann
Dyrektor zarządzający i inżynier budownictwa
Chcę skoncentrować się na mojej podstawowej działalności i nie poświęcać czasu na zadania administracyjne.
Fabian Rahlmann
Dyrektor zarządzający i inżynier budownictwa
Rahlmann budownictwo i inżynieria lądowa
Roboty ziemne, budowa rurociągów i kanalizacji
Podczas badania rynku założyciel firmy natknął się na rozwiązanie mobilne 123onsite i zdecydował się z niego skorzystać. Oprócz rozbudowanych funkcji, decydującym czynnikiem była łatwość obsługi.
Automatyczne przesyłanie wszystkich danych
Na początku kierownik budowy rejestrował rano współpracowników na 123onsite na danym placu budowy i zapisywał rejestrowane były czasy obecnościWkrótce wszyscy pracownicy zostali wyposażeni w urządzenia mobilne. System przypisuje czasy do placu budowy oraz, w razie potrzeby, do komponentów i obszarów budowy. Wyniki są przesyłane drogą radiową do działu płac na stronie 123onsite. Tam współpracownik sprawdza dane, a następnie wczytuje je do oprogramowania płacowego w celu rozliczenia listy płac.
Unikanie błędów
„Obecnie księgowość płacowa nie musi już wprowadzać do systemu informacji z ręcznie wypełnianych odcinków papieru na koniec tygodnia lub miesiąca. Procedura ta jest nie tylko niezwykle czasochłonna, ale także podatna na błędy” – mówi dyrektor zarządzający Rahlmann.
dokumentacja fotograficzna szacowany
Rahlmann szczególnie lubi dokumentacja fotograficzna. Docenia fakt, że kolega na budowie może robić zdjęcia postępów budowy i problematycznych kwestii, a dane są natychmiast przesyłane do biura i są dla niego dostępne. Firma budowlana korzysta również z aplikacji 123onsite do rejestrowania aktualnych warunków pogodowych bezpośrednio na placu budowy w dowolnym momencie. Fabian Rahlmann wyjaśnia: „ Jest to szczególnie pomocne w porze roku, w której występuje wiele złych dni pogodowych i burz. Pozwala nam to optymalnie udokumentować opóźnienia w procesie budowy dla klienta .”
Obecnie wyświetlana jest zawartość zastępcza YouTube. Aby uzyskać dostęp do rzeczywistej zawartości, kliknij poniższy przycisk. Należy pamiętać, że dane zostaną przekazane zewnętrznym dostawcom.
Więcej informacjiRejestrowanie zużycia materiałów i wykorzystania maszyn
Na początku Rahlmann koncentrował się na ewidencja czasu pracy i dokumentacja fotograficznaFirma zajmująca się budownictwem i inżynierią lądową korzysta obecnie również z aplikacji 123onsite do rejestrowania usług podwykonawców, a także zużycia materiałów. zużycie materiałów i rejestruje wykorzystanie maszyn. Materiały, które pracownicy pobierają zarówno z magazynu, jak i ze składu konsygnacyjnego, są przechowywane w systemie. Materiały eksploatacyjne, takie jak śruby, rękawice, okulary ochronne, taśma klejąca, worki na śmieci i pianka budowlana są przechowywane w tym drugim. Fabian Rahlmann otrzymuje codzienny przegląd materiałów pobranych z magazynów z 123onsite i wykorzystuje go do sprawdzania faktur od dostawców. W przyszłości planowane jest rejestrowanie materiałów dostarczanych luzem na plac budowy, fotografowanie odpowiednich dowodów dostawy i przypisywanie danych do placu budowy.
The korzystanie z maszyn i urządzeń jest rejestrowane przez firmę budowlaną i inżynieryjną dla każdego placu budowy. Urządzenia takie jak zagęszczarki itp., które znajdują się na placu budowy przez cały czas trwania projektu budowlanego, są rejestrowane tylko raz, a następnie wylogowywane ponownie, gdy zostaną usunięte z placu budowy. Firma Fabian Rahlmann jest zainteresowana efektywnością wykorzystania sprzętu mechanicznego, takiego jak koparki gąsienicowe, ładowarki kołowe i zagęszczarki. Dlatego rejestrujemy czas pracy, odczyty liczników, moc wyjściową, kto obsługiwał sprzęt i ile litrów paliwa zużyto. Planowane jest uwzględnienie tych danych w obliczeniach przyszłych projektów w celu jeszcze dokładniejszej kalkulacji.
Mniej papieru, więcej przejrzystości
Korzystając z oprogramowania, biurokracja, a tym samym papierkowa robota dla założyciela firmy, została znacznie zminimalizowana, a przejrzystość procesów wzrosła. Jest to znacząca zaleta, szczególnie w fazie rozruchu i późniejszego wzrostu. „Dziś nikt nie może twierdzić, że zapisywał godziny pracy w biurze. Od razu widzę, czy godziny zostały wprowadzone” – wyjaśnia Fabian Rahlmann.
Czy nadal masz pytania?
Mamy dla ciebie odpowiedzi!
Źródło zdjęć: 123onsite/Timo Lutz Werbefotografie.



